Теми для інтеграції: ЯДС "Як звірі готуються до зими".
Математика «Узагальнення, систематизація знань»
Українська мова «Створюємо стислий опис тварини»
Мета : закріпити та поглибити знання учнів про підготовку до зими комах, пташок та звірів; вдосконалювати обчислювальні навички, вміння складати завдання; розвивати зв'язне мовлення, пізнавальний інтерес; збагачувати словниковий запас; формувати ключові компетентності: комунікативну, інформаційну, навчально-пізнавальну; виховувати естетичне почуття, бережне ставлення до природи
Тип уроку : інтегрований
Методико – дидактичне забезпечення уроку: презентація « Як тварини готуються до зими » , відеоролик «Як звірі готуються до зими», картки-завдання для роботи в групах, кольорові олівці, ілюстративний матеріал.
Хід уроку
І. Організація класу. Психологічна підготовка учнів до сприйняття матеріалу.
Тепло і затишно у класі у нас,
Друзі мої, я вітаю всіх вас!
РАНКОВЕ КОЛО «Якою б тваринкою ви б хотіли стати?»
Діти сідають.
-
Заплющіть очі і повторюйте за мною
-
Я поважний
-
Я все можу
-
Я все хочу знати
-
У мене все вийде
-
Розплющіть очі, я вам бажаю успіху та очікую цікавої плідної праці, щирого обміну думок, спостережливості та активної роботи.
ІІ. Результати спостережень за погодою.
Діти, прошу вас до синоптичної лабораторії
Управа У гостях у синоптика
Яка зараз пора року?
Який місяць?
Яке сьогодні число?
Яким було небо, коли ми йшли до школи?
Чи є сьогодні опади?
Кому відома температура повітря?
У яку погоду люди частіше хворіють?
Що робити, щоб не захворіти?
Черговий синоптик інформує про прикмети погоди сьогоднішнього дня
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Гра «Дешифрувальник»
Поставте числа у порядку зростання і прочитайте тему уроку.
2 зві 4 го 7 ся
6 ють 10 ми
1 як 3 рі 8 до
5 ту 9 зи
Гарного нам уроку!
І V . Актуалізація знань. Мотивація навчальної діяльності.
Загадка
Без сокири та без рук, а дім будують.
1. Управа «Мозковий штурм »
- Яка користь від птахів? Що було б, якби птахів не було?
2. Інтерактивне управо «Закінчіть мою думку»
1. Птахи відлітають у вирій, бо…
2. Перелітні птахи – це велика група птахів, які…
3. Зимуючі птахи – це…
4. Сорока, горобець, сойка – це…
5. Ластівка, зозуля, лелека – це…
І V . Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1. Інтерактивне право «Асоціативний кущ»
- Які групи тварин ви знаєте?
звірі
комахи Тварини риби
птахи
- Пригадайте ознаки звірів.
Відеоролик
Фізкультхвилинка
Робота у групах.
- Ми працюємо у групах, тому пригадаємо ПРАВИЛА РОБОТИ У ГРУПІ (на екрані):
1. Уважно слухайте завдання.
2. Працюйте так, щоб не заважати іншим.
3. Говоріть по черзі коротко та чітко.
4. Не критикуйте! Не принижуйте! Поважайте думку інших!
5. Будьте активними, але стриманими.
6. Культурна людина вміє не лише говорити, а й слухати.
7. Вкладайтеся у визначений час.
Управа «Склади речення»
Група «Білочки»
Білочки, жолуді, запасають, гриби, горіхи.
-
Які ще тварини готують запаси на зиму?
(миша-полівка, білка, хом'як, кріт, бобер)
– Отже, деякі звірі восени ___________________________
(запасають корм на зиму.)
Група "Ведмеді"
Зайці, шубки, колір, змінюють, на, білий .
– Назвіть тварин які змінюють окрасу хутра на зимові
(Заєць, лисиця, білка)
– Отже, восени звірі ________________________.
(линяють)
Група «Їжаки»
Ведмеді, будують, барліг, і, залягають, спати.
Які тварини восени готуються до зимової сплячки?
(Їжак, борсук, ведмідь)
А чому вони залягають у сплячку? Деяким тваринам важко знайти їжу
Лисиці,бобри,зайці,край,водяться, нашому
спосіб розв'язання прикладів виду 38+52.
Правило
1. Числа розклади на розрядні доданки.
2. Десятки додавай до десятків, а одиниці до одиниць.
3. Отримані результати додай.
Виконайте завдання та дізнайтесь про тварин.
26+14 =
35+45 =
37+23 =
68+12 = ...
«Допоможи звірам зібрати запаси на зиму» (Кошик)
Руханка. Танцювальні рухи під пісню
VI . Закріплення та узагальнення знань, умінь та навичок
Гра «За і проти» ЛЕГО (за – зелена цеглинка, проти – червона цеглинка)
- З настанням холодів усі звірі готуються до зими. +
- У лісі всі звірі лягають спати до весни. -
- Зміну забарвлення і густоти хутра у тварин
називають линянням. +
- Їжак запасів на зиму не робить. +
- Взимку вовк може з'їсти навіть мишку та птицю. +
- Заєць їсти взимку моркву та капусту. -
- Лисиця часто підкрадається до села за свійськими птахами. +
VII . Підсумок. Рефлексія
Тепер у нас цілий багаж знань. Чи досягли ми поставленої мети?
Управа «Інтерв'ю»
-
Сьогодні на уроці я дізнався...
-
Було цікаво дізнатися…
-
Я виконував завдання…
-
Я зрозумів, що…
-
Я навчився...
-
Я зміг…
-
Мене здивувало…
-
Урок дав мені для життя.
-
Мені захотілося...
-
Найбільше мені сподобалось…
VIII . Домашнє завдання
IX . Оцінювання.
-
Мені сподобалось, як ви працювали на уроці. А вам?
• Хочу звернутися, діти, до вас із проханням.
Холодно зимою зайчатам і білці,
Песику – у будці, у сараї – корівці.
Мерзнуть у котика лапки і вуха,
Мерзне ворона у лиху завірюху.
Горю зарадити можемо:
У будку песику настеліть соломи,
Зайчикові покладіть під кущик
Кілька морквинок, листочок капусти,
Теплу корівці поставте водицю
Птахам насипте крихт в годівницю.
Як допоможемо дружно, малята,—
Виживуть зимою птахи і звірята
-
Працювали ви старанно,
Тож урок пройшов не марно.
Працювали від душі.
Другий клас – ви МОЛОДЦІ!