Значна кількість основних методичних інновацій пов'язана сьогодні із застосуванням інтерактивних методів навчання.
Тому, змінивши слова великого китайського педагога Конфуція «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам'ятаю. Те, що я роблю, я розумію», можна сформулювати як кредо інтерактивного навчання:
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу та чую, я трохи пам'ятаю.
Те, що я чую, бачу та обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю і роблю, я набуваю знань та навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
Як видно, процес навчання потребує напруженої розумової роботи дитини та власної активності в цьому процесі. Мало пояснити, розповісти, продемонструвати. Справжнього результату можна досягти лише за допомогою інноваційного навчання.
Уміння і бажання навчатися – це той фундамент, який маю закласти як вчитель. Тому перед кожним уроком шукаю відповіді на «вічне» запитання: як побудувати навчальну роботу, щоб вона викликала емоційне піднесення у школярів, неодмінно позитивно впливала на їхнє почуття і мислення, збагачувала їх досвідом самостійних пошуків та роздумів.